Штампа

САOПШТЕЊЕ ПОВОДОМ УЧЕШЋА КОМОРЕ НА РЕГИОНАЛНОЈ КОНФЕРЕНЦИЈИ

 “СУЗБИЈАЊЕ РАДА НА ЦРНО И УНАПРЕЂЕЊЕ ПРАВА ЗАПОСЛЕНИХ“

Ловачка комора као струковна организација ловних радника, која је основана ради остваривања и заштите права и интереса ловних радника, учествовала је на регионалној конференцији „Сузбијање рада на црно и унапређење права запослених“ , коју је 17-18.11.2015. у Београду, организовало Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања РС у сарадњи са Савезним министарством за рад, социјална питања и заштиту потрошача Републике Аустрије, УСАИД Пројектом за боље услове пословања и Међународном организацијом рада.

На конференцији су поред преставника држава региона (Словенија, Хрватска, БиХ, Република Српска, Црна Гора, Македонија, Бугарска) узели учешће представници амбасаде Аустрије, САД, као и представници Уније послодаваца Србије и синдиката- СССС, УГС “Независност“. Посебно пажњу имало је обраћање г-ђе Марије Луз Вега, специјалног саветника МОР-а.

Маја Илић, начелник одељења за студијско-аналитичке послове, Министарства за рад, запошљавање, борачка и социјална питања РС и модератор скупа, изнела је закључке регионалне конференције.

Потребна су практична и примењива решења за сузбијање рада на црно од којих ће се посебно узети у обзир решење које постоји у Републици Хрватској по коме запослени пре него што почне са радом мора 8 дана раније (најкасније дан раније, пријава се шаље електронском поштом) бити пријављен код послодавца, чиме се избегава накнадна пријава запослених.

Потребно је подићи ниво знања инспекције (едукација инспектора).

Потребно је формирати владино тело за координисано сузбијање рада на црно. У том смислу велики значај има доношење Закона о инспекцијском надзору који омогућава већу координацију инспекција и налаже међусобну сарадњу да би се кроз анализу ризика привредног субјекта, што ефикасније обавио инспекцијски надзор различитих инспекција. Тиме се најефикасније користе све инспекцијске службе, које иначе имају мањак инспектора са високом просечном старошћу, али и омогућава несметан рад привредних субјеката, који послују у складу са законом. Бољој међусобној координацији инспекција ће допринети и јединствени информациони систем Е-ИНСПЕКТОР, који ће служити за размену података инспекција, процену ризика контролисаних субјеката и сразмеру поступања.